Johannesburg - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Veronique

22 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Soweto

Lieve allemaal,

De patiënt die 2 hartaanvallen heeft gehad is helaas overleden vorige week. De begrafenis zal pas over 4 weken zijn want het is tot 30 dagen gratis dat je haar in het mortuarium kan laten...

Nu in Johannesburg bij mijn vrienden. We gingen met zijn drieën mee met Dr tonny met de auto. Maar ik had voordat ik vertrok een visum gekocht wat erg duur was voor 6 maanden, maar dat stond niet in mijn paspoort dus was ik al 10 dagen illegaal in het land. Dus die vrouw zei ja je moet terug naar TY naar de immigratie voor een nieuwe stempel, maar daar was geen tijd meer voor gelukkig was er een local met ons mee en heeft hij met haar gepraat en geld gegeven. Eindelijk aangekomen, want het was weer lang wachten op hem, Afrikaanse tijd. Gingen we naar een vriends huis en die is super rijk! Het was echt een heel mooi huis met een zwembad. Dus snachts weer gezwommen, maar de meeste Afrikanen kunnen niet zwemmen en dat was ik even vergeten. Er lag een jongen op een luchtbed te slapen en Jaine en ik dachten kom laten we hem eraf gooien, maar hij was zo aan het spatteren dat het echt heel grappig was. ( Het was geen diep zwembad hij kon er gewoon staan, maar dat was hij even vergeten). Helaas konden we daar maar één nachtje blijven.
Daarna naar een markt geweest met allemaal verschillende soorten eten uit verschillende landen. Was erg lekker. Toen gingen we naar het apartheid museum. Erg indrukwekkend, maar erg groot dat op het einde het niet echt meer binnen kwam.
Vandaag zijn we naar de ambassade van Mozambique gegaan voor een visum, maar je moet teveel papieren hebben dus gaan we het vrijdag gewoon aan de boarder proberen.

Eigenlijk zou er een volunteer naar ons komen met de auto om naar krugerpark te gaan, maar haar vriendin gaat niet meer mee dus gaat zij ook niet meer want ze durft niet alleen terug te rijden want wij gaan door naar Mozambique. Dit vertelde ze een dag voordat we naar Joburg gingen. Nu dus een kamer moeten annuleren en uit moeten zoeken hoe naar krugerpark te gaan. Dit is gelukt dus morgen vroeg gaan we naar krugerpark!

Ik heb nu wel mijn paard (Jack) achter moeten laten. Heb al een rondje gelopen met hem en hij is echt super lief! Er kwamen wel een heleboel mensen naar me toe en stopten de auto om een foto te maken hahaha

Nu nog even bij een training van de kinderen kijken en gedag zeggen tegen Cameron de baas van mijn oude volunteer project 5 jaar geleden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 26311

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: