Oeganda - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Oeganda - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Veronique

20 Maart 2018 | Oeganda, Fort Portal

Lieve allemaal,

Dit waren me toch 2 weken hahaha ik waardeer nu echt alles thuis!
Ik ben nu anderhalve week bij een couch surfing en dat is prima. Ik heb een normaal toilet en een badkamer alleen nog geen echte douche, maar morgen ga ik voor een paar dagen naar Rwanda en daar heb ik een echte douche! Oh wat zal ik daarvan genieten.
Ik heb nu besloten om fort Portal te verlaten, want ik kan niet voor 3 maanden bij deze couch surf blijven. Ik heb een hoop contacten op gedaan vooral veel mensen uit de UK en allemaal mensen hebben me tips gegeven je kan bij deze organisatie kijken om te vrijwiliggen, maar bij geeneen vond ik gratis accommodatie. En bij een babies home zeiden ze dat ik een workpermit moet hebben om überhaupt te vrijwiliggen. Dat wist ik dus niet, helaas.
Ik heb dus 2 weken bij TOCI gewerkt. Ze hebben een kleuterschool. De kinderen zijn super lief en de leraren doen goed hun best. Ik heb alleen niet heel veel kunnen bijdragen want de kinderen kunnen bijna geen Engels dus is het moeilijk communiceren. Ook ben ik mee geweest op huisbezoek bij kinderen die een opleiding willen gaan volgen maar dat niet kunnen betalen dus Toci betaald de helft en de ouders de andere helft.

Ow ze hebben hier dus een naam voor witte mensen muzungu ik weet niet of ik het goed schrijf maar overal waar ik loop roepen ze dat naar me. Is eigenlijk best racistisch..
Ik heb hier wel een leuke tijd gehad, er is genoeg uitgaansgelegenheid (waar ik me erg goed vermaakt heb), restaurants (ook een Nederlands restaurant dutchess waar ze bitterballen hebben, erg lekker maar niet zo krokant als thuis), winkels, ben naar de grotten geweest naar de hot springs, wezen hiken en ik loop hier elke dag gemiddeld zo'n 15km. Ze hebben hier een publieke playground waar allerlei sporten gedaan worden dus ik ben wezen, frisbeen en volleyballen. Voetbal heb ik maar niet gedaan er waren alleen maar jongens die erg fanatiek waren.

Ik ben uit eten geweest met een jongen die ik ontmoet heb met frisbee alleen hun is half doof dus het was best een beetje Awkward soms, want hij was vooral in zijn eigen verhaal en als ik iets vroeg maar hij zag het niet dan ging hij gewoon verder in zijn eigen verhaal hahah wat moeten de andere mensen wel niet gedacht hebben.
Een hoop jongens die me vroegen hoe kan ik een blanke vriendin krijgen, nou begin een normaal praatje met haar en zeg niet gelijk ik hou van je of ik vind je leuk want dan schrik je ze alleen maar af, maar blijkbaar is dat hier heel normaal dat je tegen een vrouw zegt ik hou van je. En alle blanke vrouwen zeggen dat ze een vriend hebben omdat jullie gelijk zo dichtbij komen. Ben eerst gewoon vrienden en dan zie je het vanzelf wel. Dat is dus ook wat ik altijd zeg hahaha

Nu heb ik gereageerd op andere workaway's en ben ik geaccepteerd in Kenia, dus na Rwanda ga ik naar een Kenia voor een maand en dan nog een maand in kampala en jinja town en dan zit het er hier alweer op. De tijd gaat nu echt hard en wil niet nog 3 maanden vrijwillegen, maar ook nog genieten van alle plaatsen.
Dat komt wel goed denk ik!