Mexico - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Mexico

Blijf op de hoogte en volg Veronique

11 Januari 2020 | Mexico, Chetumal

Lieve allemaal,

Nou mijn eerste week Mexico zit erop. Het begon met een 12 uur lange vlucht naar cancun. Daar aangekomen zou ik opgehaald worden door mijn couch surfer, maar hij redde het niet dus ben ik zelf met de ADO bus naar het centrum gegaan. Van daaruit dacht ik dat het nog een klein stukje lopen was naar zijn huis, maar het was nog zo'n 3km. Dus ik in de hitte met mijn backpack op naar zijn huis. Hij had een leuk huisje met een klein tuintje en een hond. Hij was daar met vrienden dus we hebben heerlijk gegeten. Ik hou van Mexicaans eten, tortillas, guacamole, nachos, tacos!!!!! Alleen de tequila wat minder hahah
Ik mocht zijn fiets lenen dus ik ben lekker rond gaan fietsen en op een mooi strandje beland. Ik zag donkere wolken opkomen dus ben gauw terug gegaan en dat is maar goed ook, want het stortte en alle straten stonden blank. De volgende dag met de ferry naar het super mooie eiland Holbox! Ze rijden daar alleen maar met golfkarretjes. Super cool. Lekker op het strand gewandeld, in een hangmatje in de zee gelegen en een mooie zonsondergang gezien.
Leuke mensen ontmoet en lekkere cocktails gedronken. Toen maar weer terug naar cancun om samen met Leo en zijn vriend op een trip te gaan, naar het mooie plaatsje villadolid, de Chichen itza en een gran cenote. Die zijn hier zo mooi!!!

Hier is de traditie om op 6 januari met het 3 koningen feest een groot, rond soort brood te kopen en die met zijn allen le te eten en daar zitten dan 6 plastic jezussen in en als er een in jouw stukje zit moet je ze mee uit eten nemen op 3 februari. Natuurlijk had ik de enigste gevonden want het was zo groot dat we de helft niet op hadden, helaas voor hun ben ik er op 3 februari niet meer. En een gelukje voor mij hahah daarna gingen we uit, waren wat straat optredens waar ik niet veel van verstond helaas mijn Spaans is nog niet zo goed, maar de sfeer was heel goed. Daarna na een barretje wat drinken en die vriend van Leo herkende een meisje van zijn werk, en ja hoor het was raak. Ze vond mij dus blijkbaar helemaal leuk en liep achter me aan en wou met me kussen, maar ze sprak geen Engels dus iemand moest de hele tijd vertalen. En Leo vond het fantastisch hahaha zou ik ook vinden als ik in zijn schoenen stond.
Toen was het tijd om cancun te verlaten en naar Tulum te gaan. Het was goedkoper en leuk om een lokaal busje te nemen en even te stoppen in playa del Carmen. Leuk plaatsje maar erg toeristisch en ze hebben hier ook veel bekende winkels vanuit Europa.
In Tulum ook een fiets gehuurd en weer naar een cenote geweest. Deze was anders want deze liep onder de grond door naar een ander mooi ondergronds water. Hier zag je ook kleine schildpadden zwemmen. Hier een jongen uit peru ontmoet die ik zeker om meer informatie ga vragen als ik daar bijna ben. En toen op weg naar Bacalar. Waar een super mooie rivier is die 7 verschillende kleuren blauw heeft. En een leuke schommel in het water die even geprobeerd moest worden alleen voor of achteruit ging die niet want hij zat te ver in het water. Ook weer leuke mensen ontmoet en drankjes mee gedronken. Een meisje uit Tsjechië die maakt sieraden onderweg en verkoopt die dan op straat. Dus een avond ging ik even met haar mee. Normaal in mexico mag je dat op straat verkopen maar hier blijkbaar niet, want we werden weg gestuurd omdat er geen license hadden. Maar w leuk om eens meegemaakt te hebben.
Nu zit ik te wachten op de pier tot mijn boot arriveerd naar caye caulker een mooi eiland in Belize!

  • 12 Januari 2020 - 13:18

    Tiny Willemse:

    Hoi Veronique , deze eerste dagen beloven veel voor het vervolg van je reis.Genieten!lieve groet uit Leersum.Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 26270

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: