Northern island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Northern island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Northern island

Blijf op de hoogte en volg Veronique

24 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi allemaal,

Sara en ik hebben een week samen op de kinderen gepast. Ik vond het erg leuk, Sara wat minder, want de kinderen waren een beetje verwend dus ze luisterde niet al te best. Één keer had ik S op de thinking spot gezet en toen ik vroeg waarom hij daar zat gooide hij zijn vieze onderbroek naar me hoofd, net op dat moment was Sara het aan het filmen dus het is vast gelegd. Hier hebben we erg hard om moeten lachen!
Voordat ik Sara ophaalde heb ik nog bierpong gespeeld met Tafik en we waren super goed! Alles gewonnen. Het was ook wel wat makkelijker, want het waren mega grote cups en een normaal formaat bal hahah
Amanda de moeder van de kinderen waar we op paste vertelde ons een verhaal wat op Facebook stond en wat hier om de hoek gebeurt was. Toen ze het voorlas dacht ik hey wacht even ik liep daar ik heb dat gezien en toen zei Amanda is het oké als ik de politie bel en jij jouw verhaal doet. Ja tuurlijk waarom niet.
Ik liep in die straat en voor mij liep een meisje, een witte SUV stopte en vroeg haar wat, ik weet niet wat, ik denk de weg. Toen reed de auto wat vooruit en zij volgde, toen hoorde ik de auto deur open gaan en hem vragen of ze in wou stappen. Ik was al gepasseerd, maar keek toch even achterom of ze instapten. Het verhaal bleek dat hij haar wou kidnappen en ze nu dus opzoek zijn naar de dader. Ik heb niet gezien hoe hij eruit zag en wat het kenteken was, want ik dacht hij vraagt de weg en dat was het. Dus ik sta nu als getuige geregistreerd en als het tot een zaak komt moet ik als getuige komen. Lijkt me wel cool om eens in een rechtbank te verschijnen als getuige en niet als slachtoffer. Ook vroeg de politie agent waar ik vandaan kwam.... Ik had echt geen idee ik dacht van de bus dus hij checkte mijn HOP card, maar dat was het niet. Wel benoemde hij even dat ik 1 januari pas in de ochtend om 7 uur de bus naar huis nam en hij vroeg of ik een wilde nacht had gehad hahahah Awkward.

We zijn nog uit geweest in Auckland met wat mensen van het nieuwjaars feest en we zijn naar de tweedehands winkel en the warehouse geweest om camping staf te kopen. We hebben namelijk een auto gehuurd en om het niet te duur te maken gaan we in een tent slapen op gratis kampeer plekken. Ook zijn we naar waiheke island geweest en hebben daar electrische fietsen gehuurd en zo rond getourd. Is een mooi eiland met mooie stranden, wijn proeverij gedaan, ijs gegeten, ze hadden pindakaas/caramel/chocolade ijs was erg lekker!

Maandag 14 januari ging ik naar het vliegveld om de auto op te halen, een rode Suzuki Swift. Die auto was erg luxe. Cruise control en het remt vanzelf als je te dichtbij een andere auto komt en geeft ook weer gas als er ruimte is, achteruitrijcamera, hij geeft een signaal als je over de lijn gaat, als je bijna op een auto knalt en als je zwabbert.
Daarna hebben we Chris opgehaald. Het is ook een Duitser die we ontmoet hadden in Australië en hij zou dezelfde tijd hier in NZ zijn dus hadden we gevraagd of hij mee wou. Hij had 9 dagen de tijd.
De eerste stop was een camping bij de waipu caves. In die grotten waren een heleboel gloeiwormen. Dat is echt bizar hoeveel en hoe mooi dat is.
Chris had de afleveringen van bachelor in paradise AU op zijn laptop dus dat hebben we bijna elke avond gekeken. De eerste nacht in onze goedkope tent met de self inflating matrassen was niet echt een pretje. Het matras is erg small en de tent is waterdicht maar er is dauw aan de binnenkant dus je moet voorzichtig zijn dat je de zijkant niet aanraakt anders ben je nat.
In de Abbey caves, waren ook gloeiwormen, maar niet zoveel als in de waipu caves. In Russel was een schapen pet en daar zat schapen haar aan en ik zette die op en ik kwam niet meer bij van het lachen, want je ziet bijna geen verschil qua haar.
Door naar cape Reinga het noordelijkste puntje van NZ, met de Lighthouse en de zandduinen waar we zijn wezen sandboarden. Er was erg veel wind dus het zand zat overal, maar het was erg leuk. Ook zijn Sara en ik met ze 2e op een board naar beneden gegaan. Te grappig we belanden in het water.
Er was een plaatsje waar je een 12 scoop ijs kon halen dus daar moesten we even heen. Eerst was het op een cone, maar dat duurde maar een paar minuten voordat het viel. Gelukkig hadden we een bakje om het op te vangen. Het was erg lekker ijs.
We konden niet naar donut island, want er was teveel wind. Wel zijn we naar cathedral cove geweest, erg mooi en naar het hot water beach, waar je een gat graaft in het zand en er super heet water tevoorschijn komt.

Op een camping hadden ze een pratende wc. Die je welkom heette, vertelde dat je 10 minuten de tijd had en muziek draaide.
De blue springs was echt super mooi! Dat was zo'n plek wat je alleen in tijdschriften ziet. Een rivier met mooi blauw water en gifgroen zeewier! Echt super mooi. Ik zal foto's op fb plaatsen. Er is ook een rivier waar heet water instroomt dus hebben we daar even lekker in gechilld het enige jammere was dat het warm was dus ook al ging je eruit, afkoelen deed je niet echt.

Toen ik in NZ aankwam ging ik voor paspoort controle naar de zelf scan bali, maar dan krijg je geen stempel in je paspoort. Nou hoorde ik van Clément dat je in whangamomona een stempel in je paspoort kan krijgen, want het heeft een eigen republiek dus dat hebben we even gedaan. De volgende dag gingen we naar Mt taranaki, toen we er bijna waren veranderde het weer enorm, het werd bewolkt en het waaide heel hard. Het was dus niet mogelijk om naar de top te gaan vanwege de wind dus deden we de Veronica loop track. Na 10 minuten gewandeld te hebben begonnen het te regenen en dat hield niet op. Dus na de 2 uur durende track waren we doorweekt....
Toen we aankwamen bij de camping scheen de zon alweer. Gelukkig maar want die dag erna gingen we naar mt tongariro waar we de alpine crossing gingen doen. Nou ja dat was niet echt het plan, maar de wandeling naar de springs was kort en niet zwaar en ik had super mooie foto's gezien van de lake daar dus dat wou ik wel zien. Het was maar 1,9km extra. Aangekomen bij de eerste rivier, die stond droog. Ik was dus erg teleurgesteld dus dacht ik hup naar de volgende dat was maar 1,2km extra. Wat dus wel 400m extra omhoog was. Maar het was idd super mooi en het echt waard! Uiteindelijk 16km en 5 uur gelopen en ik was kapot. We hadden ook geen eten mee want we dachten niet zolang weg te zijn. De 3 dagen erna had ik een spierpijn dat was niet normaal.
Na de lange wandeling namen we afscheid van Chris. Sara en ik hebben het die dag rustig aan gedaan en al op weg gegaan naar Wellington. In Wellington zijn we naar te papa museum gegaan, waar je dingen las over de eerste wereldoorlog en de Maori cultuur. Ook hebben we natuurlijk geshopt, de cable car genomen en over het Waterfront gelopen.

Toen ik de auto ophaalde zei ze dat ik 2 boekingen had, ik dacht huh wat heb ik nu weer fout gedaan. Maar de auto van het noordeiland blijft op het noordeiland, dus we moesten de auto inleveren in Wellington en een andere oppikken in Picton. Het enigste probleem was dat we zoveel spullen hebben (tent, slaapzakken, stoelen, potten pannen, koeltas, matrassen, koffers etc) en dat mee moeten nemen op de ferry, maar gelukkig is dat gelukt.
De nachten beginnen wat kouder te worden, dus slapen gaat nog steeds niet echt lekker, maar goed dat overleven we ook wel weer.
Nu zijn we op de ferry onderweg naar het nog mooiere zuid eiland! Ik ben benieuwd :)

  • 25 Januari 2019 - 15:04

    Henk Jongerius:

    Bedankt voor het mooie verhalen de foto’s op Facebook.
    Gezellige tijd verder.

    Groet Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 26342

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: