Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Veronique

02 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Adelaide was leuk voor 1 dag. Het was er super warm we liepen in de botanische tuin en ik hield het niet dus zijn we gauw winkels in gegaan. Daarna moesten we weer 9 uur terug naar Melbourne, gelukkig was het regenachtig dus niet heel erg om zolang in de auto te zitten. We hadden een rest area gevonden waar we konden overnachten, maar daar waren super veel muggen. Ik werd s nachts wakker van de muggen dus ik schijnen en ze dood maken, maar het hield niet op, het waren er misschien een stuk of 30 dus hebben we gauw de ramen maar dicht gedaan.
Er zou een hele mooie sterren hemel zijn die nacht, maar helaas het was bewolkt dus hebben er niks van kunnen zien.
Onze laatste avond in Melbourne hebben we de pub crawl gedaan. Was erg gezellig! We eindigden in de nummer 1 club van Melbourne, maar daar was echt niks aan dat we ergens anders heen zijn gegaan. Me bil was erg pijnlijk en een gast dacht leuk te zijn en sloeg er even op. Dat deed zeer!!! Dus ik ben de volgende dag maar weer naar de dokter gegaan. Hij wist niet echt wat het was, maar het was dik, warm, rood en pijnlijk dus kreeg ik antibiotica. Hij heeft het ook even opgemeten, 19 bij 13cm. Hij was ook erg geshockeerd hoe groot het was. Maar gelukkig heeft de antibiotica geholpen en is hij weer wat gekrompen :)
Dit was Australië voor mij! Een mooi land met vriendelijke mensen, maar ik verwacht dat nieuw Zeeland nog mooier is.

Op het vliegveld in Melbourne werd mij gevraagd heb je een vlucht uit nieuw Zeeland, uh nee, die moet je wel hebben anders mag je het vliegtuig niet in. What!!! Dit heb ik nergens gelezen. Gelukkig was ik er op tijd en heb ik daar een vlucht geboekt. Dus 19 maart vlieg ik naar de fillipijnen :)
Aangekomen in Auckland airport, zijn ze wel erg streng. Je moest aankruisen wat je bij je had. Noten, fruit, water en dan moet je naar een andere exit en word het gecheckt. Zelfs mijn schoenen waarmee ik in het bos gelopen had wouden ze checken, maar goed.
Eindelijk buiten regende het... Hop in de bus naar de familie waar ik 3 weken ga helpen. Werd vriendelijk ontvangen door de kinderen en kreeg gelijk een rondleiding waar alles was. Het zijn twee leuke kinderen van 8 en 5 jaar oud. De eerste dagen daar heb ik op de kinderen gepast, de hond uitgelaten en wat schoongemaakt.
De ouders van deze kinderen zijn gescheiden en zij heeft een nieuwe vriend en die heeft ook kinderen en van allebei zouden de kinderen niet met Kerst bij hun zijn dus hadden we al een pré kerst dinner. Was een beetje chaos, maar wel gezellig.

De moeder ging ook weg met nieuw jaar dus ik moest dan op de hond en het huis passen, maar ik dacht ik wil niet alleen zijn met oud en nieuw dus heb ik perongeluk een event aan gemaakt ipv een oproep gedaan via couch surfing. Dus allemaal mensen gingen tegen mij praten, ow wat zijn de plannen enzo. Ik had helemaal geen plan, maar daardoor heb ik wel een heleboel mensen leren kennen hier. Heb achterop de motor gezeten, wezen paddle boarding (waren iets te ver gegaan dus kreeg een lift met de boot terug), waterscooter (we waren ver op zee en zagen een mini shark en penguins), shisha gerookt, salsa feest geweest. Het waren vooral reizigers, heb nog niet veel kiwi's ontmoet, maar dat komt wel als ik naar het zuiden ga.

Er was ook een host op couch surfing die een huisfeest gaf voor 3 dagen met kerst, want er zijn altijd veel reizigers die niet echt een plan hebben. Ik ben kerstavond en 2e kerstdag geweest. Was erg gezellig! Super leuke mensen, allemaal heel relaxed. En zijn huis was aan het strand dus echt een super locatie. En ontmoette een Frans man en die heeft er 2 jaar over gedaan om hier te komen. Hij lifte namelijk alles per boot, ja dan duurt het wel even.
Het regende wel alle dagen met kerst....
1e kerstdag heb ik gevierd met een echte kiwi familie. In de ochtend gingen we naar de kerk en daarna soort van lunch/dinner met een turkey dat was mijn eerste met kerst. Ook nog cadeautjes gehad. Vooral veel chocola hahaha

En toen was het oudjaarsdag de dag van mijn event hahah ik had een groepsapp aangemaakt en iedereen kon joinen, uiteindelijk waren er zo'n 60 mensen in de app! Maar tegen de avond waren er al wat andere plannen gemaakt dus ik denk dat er ongeveer 20 man waren op de geplande plek. We gingen eerst naar een straat feest wat leuk was, maar duurde eeuwig voor je een drankje had, dus gingen we naar een andere bar en daar was niemand en toen was het bijna 12 uur en we waren in de haven dus hebben we het vuurwerk bekeken wat kwam van de skycity tower. Ik had al gehoord verwacht er niet veel van en het was ook niet veel. Daar moet je voor in Sydney zijn.
Toen belanden we in een gezellige bar waar je geen kaartje of entree voor hoefde te betalen, we waren veel mensen onderweg kwijt geraakt, maar uiteindelijk eindigde bijna iedereen daar! Dus het was erg geslaagd. Er ging geen nachtbus dus besloten we de zonsopkomst te bekijken. Je begint met een hoop mensen en uiteindelijk blijven er niet veel over en helaas waren er ook wat wolken en een grote boot dus niet veel van de zonsopkomst kunnen zien, maar het was gezellig!
Ook ontmoette we een aparte gast uit de UK. Hij zei ja ik heb je naam getatoeëerd op me bil, dus ik zeg laat maar zien (ik was met alleen jongens en die keken niet) er stond 'your name'. Ja goeie hahahah

Ik hoop dat iedereen een goed uiteinde heeft gehad en dat 2019 nog mooier mag worden dan 2018!
Ik heb nog mooie vooruitzichten dus voor mij zal het hopelijk goed komen. Sara waarmee ik de ocean road deed komt dit weekend en dan gaan we onze reis naar het zuider eiland plannen! Super veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 26345

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: