Melbourne Cup day - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Melbourne Cup day - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Melbourne Cup day

Blijf op de hoogte en volg Veronique

07 November 2018 | Australië, Merrijig

Hi allemaal,

Ik Ben geen Kim kardashian meer hahaha.
Ik Ben nog een paar keer bij de osteopaat geweest en hij voelt met zijn handen de beweging van mijn weefsel en dan voelt hij wat er fout zit en dan drukt hij op een punt en daar door zal het sneller herstellen. De pijn in me rug was idd minder, maar de bloedprop was nog overduidelijk aanwezig. Dus ben ik maandag maar weer naar de dokter gegaan Om te vragen of ze het kon uitzuigen. Ze wou dit eigenlijk niet doen want ze zei dat Er niet veel uit zou komen en anders zouden ze het operatief open snijden en het eruit halen en dan zou ik weer een week moeten herstellen. Dus ze ging op mijn verzoek toch proberen wat uit te zuigen. En ze Kwam erop terug want er kwam toch heel veel uit. Ze moest een extra handdoek onder me billen leggen en de prullenbak kwam tevoorschijn Om het bloed eruit te laten gaan. Dus toen ze klaar was, was ik heel blij dat het ei op me bil weg was. Er is nog steeds een bloedprop wat hard is, maar dat is niet mega dik, want afgelopen weekend was de eerste overnight ride en ik kon niet rijden.

Het was een hoop geregel voor de overnight ride. Zaterdag ochtend Om 5.15 op Om alle paarden te zadelen. Daarna alle 21 paarden gezadeld in de truck. Ik kon niet rijden dus ik hielp Steph, want Er Waren Mensen in de Lodge dus ik hielp met het ontbijt. Daarna gingen we in de auto naar de plek waar we lunch hadden. Alles uitgestald en daar was ook Graig’s Hut van de film the man of snowy river. Was erg cool. Ik kreeg foto’s te zien van waar ze gereden hadden, in de sneeuw en op een rots. Dus ik was erg teleurgesteld dat ik niet kon rijden. De nacht brachten we door in een swag ( een canvas cover “envelop” met een matras Erin en een slaapzak) was best comfortabel, maar koud het was maar 3 graden en de Hut was niet wind proef hahah
De volgende ochtend weer geholpen met opzadelen, ontbijt en lunch. Het laatste uur na de lunch probeerde ik toch te rijden, maar het was best pijnlijk, want Er was geen plek in het zadel voor mijn ei. Gelukkig is die nu weg en ga ik volgend weekend sws rijden of het pijnlijk is of niet ik wil dat ook gezien hebben en daar voor ben ik gekomen.

Gisteren was de Melbourne cup day. Dat is een nationale feestdag waar bij overal in het land er paarden races zijn. Dus wij van high Country Horses hadden daar een eigen tent met eten en drinken. Het regende wel een deel van de dag dus dat was een beetje jammer, maar leuk Om eens mee gemaakt te hebben. Er was ook een photo boot. Dus we hebben erg leuk fotos gemaakt. En een dansvloer waar we even los zijn gegaan. Daarna gingen we door in het dorp. Er zijn die dag twee mannen geweest die tegen mij gezegd hebben dat ik de moeder van Sara ben. Is een duitse vrijiligger en ze is 18. Dus ik vroeg hoe oud denk je dat ik Ben. 25; en zij dan; 18. Hoe kan ik haar moeder zijn. Ow en hij zei ik zou je zeker doen als milf! nou dat moet ik maar zien als compliment dan. Hij zei ook nog dat we dezelfde ogen hebben. Nou ik weet niet wat dat is maar dit was niet de eerste keer dat mensen denken dat ik een moeder ben van een vriendin van mij.

Ik denk dat de meeste van jullie dit wel gedacht hebben, maar ik blijf tot April weg. Het duitse meisje Sara gaat naar nieuw zeeland in januari en ik ga haar daar meeten Om mee rond te reizen. Dus ik blijf nu nog op het project tot 24 November, dan ga ik naar het eiland tasmanie, dan ga ik de ocean route doen met Sara en 18 December vlieg ik naar nieuw zeeland, want mijn visum, is maar geldig tot 20 December. Dan ga ik daar even een project doen en dan een kamper huren met sara. En daar mag ik ook maar tot 18 maart blijven dus dan heb ik nog een maanden en misschien dat ik dan nog naar de fillipijnen ga, want ik had een vrouw ontmoet in Sydney en ze zei dat ik naar haar toe moest komen, maar dat zien we tegen die tijd wel ;)
Nou fijne dag allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 26462

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: