It sucks - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu It sucks - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

It sucks

Blijf op de hoogte en volg Veronique

26 Oktober 2018 | Australië, Merrijig

Lieve allemaal,

Waar te beginnen..... ik eindigde mijn vorige verslag met de val. Nou ik kan nog steeds niet zitten. Op mijn bil zit een heel mooi paars rondje met middenin een bloedprop waardoor ik een heel mooi ei op mijn bil heb. Ik Ben bij de dokter geweest en hij kon niks doen. Hij zei die bloedprop duurt wel een paar maanden voor dat dat weg is. Ik Ben ook bij de fysio geweest want ik kreeg ook last van me onderrug ze heeft me gemasseerd en geadviseerd om naar de osteopaat te gaan. Dus ik ben daar afgelopen donderdag geweest. Het was allemaal een beetje zweverig. Hij vroeg mij Om op me rug te gaan liggen. Ik zei ik denk niet dat dat gaat. En dat ging idd niet. Van de fysio mocht ik ook niet zitten alleen met maaltijden en verder staan of liggen, maar dat kan ik ook alleen maar op mijn linkerzij. Slaapt echt moeilijk. Dus die man legde zijn honden op mijn rug en billen en liet die daar voor 5 minuten rusten en hij verplaatste zijn Handen en zo deed hij dat voor 25 minuten. En toen zei hij dat hij het gevonden had. Hij zei in de 25 jaar dat hij dit doet hij dit nog nooit zo gezien had. Of course.....
Hij vroeg of ik verzekerd ben, ik zei née niet voor dit en ik moet nog vaker terug komen dus zei hij ik reken er niks voor. Super fijn!!! Ik ga de volgende keer wel even vragen wat hij nou precies doet het is iets met losmaken van wat vastzit door gebruik van zijn handen. De fysio zei dat hij magische handen heeft, maar het is haar man dusja wat moet je er dan van denken hahah

Dus nu doe ik allemaal klusjes, want ik kan niet zitten dus rijden zit er zeker niet in. Baal echt als een stekker want het is al 2 weken geleden. Maar hopelijk kan ik volgend weekend mee met de eerste overnight ride!
Dus ik ben aan het longeren, poep scheppen, zwembad schoonmaken, paarden halen voor de trimmer, wat erg intressant is, hooi geven, ik ben zelfs bomen aan het snoeien en we zijn ook de route aan het gereed maken. Dus omgevallen bomen weg halen, takken en stenen, maar ik ben niet voor niets veronique, want ik gooi een tak weg en wat gebeurt er ja hoor, recht in me gezicht haha en natuurlijk glee ik uit op me bil....

Verder is het erg gezellig met de twee andere vrijwilligers. We gaan vaak het dorp in om te shoppen en gebruik te maken van de wifi. We zijn ook een avond een soort van uit geweest. Ze hebben hier in die kleine dorpen geen clubs dus zijn we naar een kroeg geweest met een pool tafel. Ik dacht dat ik slecht was in poolen, maar aoife, die was gewoon super grappig. We hebben daar echte cowboys ontmoet, met het overhemd in de broek, een shiny riem en een cowboy hoed op, ow en hij deed ook nog aan rodeo rijden, waar van hij een heleboel filmpjes heeft laten zien. Hij was erg dronken dus vandaar. Ze drinken hier allemaal erg veel en toen ik vroeg hoe ben je hier gekomen; met de auto, en hoe ga je naar huis; geen idee dat zie ik dan wel. Dus of ze slapen in de auto of gaan even 4 uur naar huis lopen, want ze wonen niet echt in de buurt.
Ook hebben ze hier andere regels over drinken en rijden. Als je een beginnend bestuurder bent mag je niks drinken en Anders mag je de eerste 2 uur 2 drankjes drinken, daarna elk uur 1 drankje. Nou dat is best veel.

Ik Ben dus wel aan het auto rijden naar mijn afspraken, maar de pijn is nu verschoven naar mijn been dus auto rijden is geen pretje, dus het 18 jarige meisje uit duitsland rijd, maar die is totaal niet gewend Om links te rijden, dus ik zei ga rechts op de rotonde, wat doet ze rechts de rotonde op, het was zo hilarisch en een andere keer sloeg ze links af en ik dacht wat maak je een grote bocht, wou ze ook weer rechts gaan rijden, gelukkig is er geen druk verkeer hier. Dus kunnen we er alleen maar hard Om lachen. En gisteren de eerste bbq bij het zwembad gehad. Zwembad is nog niet helemaal zwem klaar, maar hopelijk snel! Overdag is het nu Prima weer alleen s nachts nog wat koud.
En ik heb voor het eerst met een trailer gereden. Als ik niet achteruit hoef te rijden gaat dat Prima.

Ik Ben nu mijn verdere plannen aan het uitstippelen.... ik kom tijd te kort, want ik wil ietsje langer blijven hier zodat ik ook de 3 day overnight kan doen, want die is weer op een andere berg. Dus word het alleen de ocean route en tasmanie. Dat meisje uit duitsland wilt mee de ocean route doen dus dat is super fijn, want dan kunnen we een auto huren. Ook hebben we aankomende week een sweet night en gaan we allemaal wat zoets maken uit je eigen land en ze vroeg of ik oliebollen wou maken dus dat ga ik proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 26463

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: