Husky’s en paarden - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Husky’s en paarden - Reisverslag uit Merrijig, Australië van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Husky’s en paarden

Blijf op de hoogte en volg Veronique

14 Oktober 2018 | Australië, Merrijig

Lieve allemaal,

Nou ik leef nog gelukkig hahah
Het was een mooie maar ook eenzame ervaring met de husky’s. ik was negen van de tien keer alleen in een vreemd huis ver van andere mensen en zo’n 40 honden. Toen hij de tweede keer kwam had hij de puppy’s bij zich. Super schattig! Sommige hadden van die mooie blauwe ogen en sommige zelfs een blauwe en een bruine. In totaal heeft hij 16 pups nou. Super lief maar soms drijven ze je tot waanzin. Een keer hadden ze de deur naar mijn kamer open gekregen en ze hebben een paar keer de kooi kapot gebeten en ontsnapt gelukkig naar het grotere binnen gedeelte en niet naar buiten. Elke ochtend als de zon opkomt gaan ze “huilen” met ze alle nou daar word je wel wakker van en dat doen ze een paar keer in de ochtend. Uitslapen.... nee dat kon daar niet. En een nacht was er een hond die elk uur wel blafte of huilde. En ik kijken wat er was misschien een slang ofzo me hart zat in me keel, maar gelukkig niks. Dus uiteindelijk is alles goed gegaan met de honden. Brett belde wel elke dag een paar keer als hij er niet was en een van de laatste dagen deelde hij mee dat ik geen husky slede tocht kan doen want de sneeuw is al aan het smelten. Ik was erg teleurgesteld dat ik het niet kon doen. Ik dacht al toen ik daar was hoe gaat hij dat doen als ik op de honden pas. Daarintegen heeft hij me wel geld gegeven en vroeg hij zelfs of ik niet voor 2 maanden kon blijven want hij was erg blij met mij. Helaas kon ik dat niet doen en ik sliep daar ook heel slecht vanwege de muizen. Die ik wel in mijn slaapkamer heb gezien, maar gelukkig niet in mijn bed. Ik heb daar ook nog twee van zijn paarden gereden op zijn eigen terrein en een rondje gemaakt achterop zijn motor. De natuur is echt Prachtig.
Ow en het was echt in the middle of nowhere, want warm water kreeg je door de geiser, het water was regen water en aan het einde van de zomer is dat op en morgen ze naar de sloot water tanken, electrisiteit is van zonnepanelen en als Er geen zon is dan moet je de generator aanzetten. Vaak viel de stroom uit halverwege de nacht en had je in de ochtend problemen Om hem weer aan te krijgen. Hem Bellen kon niet want als Er geen stroom is is Er ook geen wifi en doet de telefoon het niet. Dat was wel weer goed van daar dat Er wifi want connectie is daar niet.

Na een week dus geen 3 tot 5 dagen ging ik terug naar de horse ranch, want Chris van de ranch belde dat ik maandag terug moest zijn voor de school rides. Hier in Merrijig was het gelukkig warmer dan bij de honden, want daar zat je veel hoger in de bergen. Op de terugreis had ik nog wel een super mooi uitzicht over de Bergen!
die dinsdag was de school rides. Het regende die dag dus zat je voor 4 uur op het paard in de Bergen met regen. En die kinderen gingen overnachten in een tent, hun liever dan ik hahah wij gingen terug naar huis voor een warme douche en een warm bed. De volgende gingen we de kinderen weer ophalen en weer 4 uur terug. Bijna alle dagen zijn we aan het rijden Om de paarden op conditie te krijgen voor de overnight tours in November.

Het was mij niet helemaal duidelijk of ik nou een internationaal rijbewijs nodig had of niet. Dus ik had hem niet en ze zeiden hier dat ik die wel nodig had, maar je kan hem alleen maar zelf aanvragen in Nederland. Dus ik Ben naar get politiebureau gegaan Om te vragen of ik mag rijden met mijn nederlandse rijbewijs. En ze zeiden dat dat kon hij kan mijn naam, geboortedatum, vervaldatum lezen dus dat is Prima. Ik Moët alleen wel mijn paspoort bij me hebben, want er staat geen adres op mijn rijbewijs. Dus ik mocht gelijk met een vierwiel drive auto de berg in. Ik scheet hem wel even toen hij op een stijl off road stukje stopten en ik dus weer verder moest. Wij zijn het platste land van heel de wereld dus niks gewend hahah
Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Dus zijn we gisteren even het dorpje in gegaan en was t-shirts gekocht, want ik heb bijna alleen maar hempjes bij me en die mag ik tijdens werk niet dragen want Chris heeft twee keer al huidkanker gehad dus hij wilt niet dat je teveel word bloot gesteld aan de zon en dat snap ik ook wel. De zon is sterk en schijnt bijna elke dag. Ik moet dus ook een hoed of must dragen, maar dat staat mij totaal niet. Nu heb ik wel een sport cowboy hoed te leen en die man ermee door.
We zijn afgelopen week ook uit eten geweest in de lokale pub hier en dat is echt australie. Allemaal cowboy hoed op en een Lange baard of snor. Niet echt mijn type hahah

Er is nog een vrijwilleger uit duitsland gekomen. Aardig meisje, maar ze zijn allebei onder de twintig en volgende maand word ik 28 :0 voel me oud hahah maar ze schatte me niet zo oud dus dat valt weer mee.
Vandaag hadden we een twee uur rit met twee beginners. Ik zat weer op spirit. Leuk beestje en ze heeft echt spirit. We dachten even een sprongetje te doen over een boomstam. Het was niet een normale boomstam maar met de stronk er nog aan en ietwat omhoog. Best eng vond spirit dat dus zij wou niet. Uiteindelijk nam ze een sprong zo hoog dat ik op haar nek belandde en ze de benen nam en ik ernaast lag. Nu zit ik met een ijspack op me rug en bil en doet zitten best pijn. Ach over een paar dagen Is het weer over. Net de film the man of snowy river gezien. Dat is een populaire film en dat is opgenomen op de berg waar wij rijden, dus die moest ik gezien hebben. Herkende de berg niet, maar het is wel een mooie film.
Nou ik ga verder met koelen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 26465

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: