Soweto - Reisverslag uit Teyateyaneng, Lesotho van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Soweto - Reisverslag uit Teyateyaneng, Lesotho van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Soweto

Blijf op de hoogte en volg Veronique

12 December 2017 | Lesotho, Teyateyaneng

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend mijn vrienden in soweto bezocht. We konden mee in de auto met Dr Tonny, want hij vloog vanaf Johannesburg naar Cyprus voor een meeting. Maar met Dr Tonny weet je het nooit want 's middags zei hij ja misschien ga ik me vlucht omboeken want ik heb zoveel te doen hier. En wij dachten nee waarom.... Jaine vertelde ons dat hij hem ingeboekt had dus ik gedoucht en in mijn pyjama. Komt Rabea aangerend nee hij heeft hem niet omgeboekt we vertrekken zo. Dus hop in de auto. Bafana zou ons ophalen bij the mall maar het was al 1 uur snachts. Wij bellen maar hij nam niet op. Hij was in slaap gevallen maar we hadden geen plan b. Gelukkig heeft Dr Tonny een huis in Johannesburg dus hebben we daar geslapen. Volgende ochtend naar bafana's huis. Daarna zijn we gaan shoppen en vertelde bafana dat hij eigenlijk een bruiloft had. Ik zei kom op we gaan. Geen kleding ervoor bij me maar ik had gelukkig een rokje mee. We waren wel wat te laat maar was leuk om eens meegemaakt te hebben. Die bruiloft duurt wel 2 dagen. Er werd gevraagd wie zijn er single waren en die moesten gaan staan om het bruidsboeket te vangen, maar wij bleven zitten en toen vroeg die man hebben jullie een vriend en wij nee en trok hij ons mee hahaha gelukkig niet gevangen. Daarna gingen we uit en dit keer was het niet zo leuk als vorig jaar toen ik daar was. Ik werd over mijn wang geaaid en aan mijn arm getrokken. Maar de vrienden van bafana zijn allemaal heel aardig en een jongen die kon niet stil zijn voor 5 minuten. De auto van bafana is echt een wrak en elke keer als ik er kom denk ik zal die het nog doen maar elk keer komt hij me er toch mee ophalen. Van de buitenkant denk je oké ja het is een oude auto maar van binnen.... Stoelen zitten los en kiepen achterover de ramen zitten vast met klemmen.
Vandaag met een patiënt voor check up geweest. Het blijft apart dat we overal voor gaan. Wij als enigste blanken hier en die hoeven niet in de rij te wachten wat moeten de mensen wel niet denken. Maar gelukkig was alles goed en heeft ze weer de medicijnen gekregen. De verpleegster vroeg om ons visitekaartje, want er is geen kindje met hiv en die moeder neemt haar niet mee voor de check up en daardoor verslechtert ze heel erg. Haar naam en village gekregen en die moeten we maar gauw gaan bezoeken. de verpleegster zei wel ik weet niet of ze jullie hulp toe laat. We gaan het zien!

  • 13 December 2017 - 10:38

    Tiny Willemse-Grijpma:


    Hoi Veronique,
    Lees je verslagen met veel plezier en interesse.Wat een andere wereld waar je nu in leeft.
    Hoop dat het goed met je gaat.Ik wens je fijne Kerstdagen(al weet ik niet wat ik me daar bij moet voorstellen daar in die wereld).Een gelukkig 2018!!
    Liefs Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 1228
Totaal aantal bezoekers 26319

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: