Christmas - Reisverslag uit Teyateyaneng, Lesotho van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Teyateyaneng, Lesotho van Veronique Jongerius - WaarBenJij.nu

Christmas

Blijf op de hoogte en volg Veronique

28 December 2017 | Lesotho, Teyateyaneng

Lieve allemaal,

Ik ben er een beetje laat mee, maar ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad!
Mijn kerst voelde niet als kerst. Kerstavond word hij gevierd dus hebben we allemaal gekookt en we hadden cadeautjes gekocht voor het dobbel spel wat er leuk was en ik toch nog een idee had van thuis. 1e kerstdag hadden we een bruiloft van iemand van het ziekenhuis. Het was een Indian wedding. De bruidegom ging in de ochtend naar de moskee met alle mannen en daarna kwam hij voor de ceremonie. De bruid tekende in de auto en 2 uur te laat kwam hij aanrijden. Toen gingen ze naar binnen het podium op voor de ringen maar iedereen was aan het praten niemand die het echt door had
Er waren geen speeches niks. Daarna kwam er eten en gingen we met ze op de foto en dat was het. Niet echt een grootse bruiloft. en zag er wel heel mooi uit.
Daarna iedereen thuis gebracht en zijn we naar een hotel in leribe gegaan en was mijn kerstdiner een pizza hahahah.
2e kerstdag word niet gevierd dus hebben we ook niet zoveel gedaan.
Ik hoop met oud en nieuw dat er een groter feest is. We gaan wel ergens heen maar waarheen is nog niet bekend.
Gisteren was het super druk in het ziekenhuis, ik denk dat de mensen gewacht hebben tot na kerst dus vroeg Dr Tonny of we konden helpen, dus heb ik patiënten naar de zaal gebracht en kleding gegeven, naar de x Ray gebracht, naar een andere doktor, naar de apotheek gebracht en een massage gedaan. Was wel even leuk voor de afwisseling.
We zijn uiteindelijk naar dat gezin geweest met dat kindje met hiv en haar moeder liet ons toe en ze heeft 6 kinderen en woont alleen, geen werk dus geen inkomen en als ze geen eten voor ze heeft kan ze de medicijnen niet geven want dat moet met eten. Dus de dag erna hebben we kleren gebracht voor de kinderen voor kerst. Ze waren er erg blij mee.
Bedankt voor het lezen van mijn verslagen en ik wens jullie allemaal een goed uiteinde en zie jullie volgend jaar weer!

  • 28 December 2017 - 11:07

    Tiny Willemse-Grijpma:

    Hoi Veronique,
    Leuk verslag over de kerst daar.Hoop met oud en nieuw een meer westerse beleving voor je.Maak er wat van,want je doet daar goed werk.Een gelukkig en goed 2018 voor jou.
    Liefs uit Leersum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 1114
Totaal aantal bezoekers 26275

Voorgaande reizen:

03 Januari 2020 - 28 Augustus 2020

Zuid-Amerika & Canada

18 September 2018 - 16 April 2019

Australië

03 Oktober 2017 - 08 Juni 2018

Vrijwilligerswerk at Lesotho

08 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

Zuid Afrika

Landen bezocht: